Hilda Eriksson

2016-07-11
20:16:52

Ett nytt kapitel

Hej!
I helgen skrev jag under kontrakten för min alldeles egna lägenhet som alltså blir min från och med den första oktober!
Detta har varit på gång nu ett tag så jag har redan börjat rensa här hemma för att göra den framtida flytten så snabb och smidig som möjligt. ( Ångrar mig nu såhär i efterhand att jag sa nej till "några jävla kastruller" i studentpresent haha. Jag kan ju inte laga mat på fina halsband eller örhängen. Så en kastrull eller två hade ju suttit fint. )

Jag känner mig väldigt förväntansfull och längtar extremt samtidigt som jag mår lite dåligt av tanken på att lämna mina föräldrar ensamma i detta stora hus, då även min syster flyttar i samma månad. Sedan har jag hållt mig för att berätta något om detta för min allra käraste, mormor. Det känns som att jag kommer att göra henne så väldigt ledsen om jag flyttar, samtidigt som min psykolog försöker lära mig att känna mindre skuld och ansvar gentemot andra. Jag hoppas att hon förstår att det osvsett vad, alltid kommer vara Hon och Jag.

Lägenheten är en etta så det är inte stort alls men det duger för lilla mig, har även anordnat så att det finns plats för ett eventuellt tillskott i hushållet Hilda Eriksson. En liten hund vore ju väldigt välkommet.

Gåe jag på stan nu för tiden så är det inredningsbutikerna jag hamnar i, jag ser verkligen fram emot att få ordna till det riktigt fint!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: