Hilda Eriksson

2014-04-30
21:00:57

Knasiga tankar


Idag när jag och min prins gick från bussen såg vi en udda dam med en hund stå på kyrkans gräsmatta. Hon stod inte på kyrkogården utan hon stod på en helt otippad plats bredvid. 
Jag tänkte inte mycket på det först men när hon bara stod där med sin hund och  inte ens verkade rasta den och nästan inte rörde en fena spårade mina tankar iväg en bit. Ja tänkte att shit, tänk om hon är död? Att hon dog i en olycka med sin hund. Å att hon därför stod där och tittade. Sen tänkte jag att shit, tänk om döda människor finns bland oss i form av gående folk på stan, rusande människor på tågstationerna, människor som vi liksom inte lägger märke till. Knasiga tankar men jag tror inte att man bara kan sluta existera. Vad tror ni? 



Hursomhelst.  
Idag är det min mammas födelsedag så min valborg består av att fira just henne. 
När jag kom hem lagade jag lite mat och hjälpte till så gott jag kunde. Dock kan jag inte så mycket om mat då jag oftast bara höftar till det när jag lagar till mig och min prins. Nu har vi firande folk här hemma för mamma. Ha en fin kväll! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: