Hilda Eriksson

2016-08-14
14:53:57

Hej igen!

 
Hej! 
Nu var det väldigt länge sedan jag skrev här..!
Det känns som att jag gjort mycket under denna tid samtidigt som det känns som att jag inte gjort ett dugg.
Bland annat har jag blivit av med min mobil. Det var en kväll när jag var på en "krog" id namn Publik i Västerås. Jag hade mobilen i en liten väska som jag hade på axeln och runt midjan. De andra hade mobilen en kuvertväska som de höll i handen. Men eftersom att jag bara har en hand så ville jag ju ha den handen fri, därav mitt "smarta" val med axelväskan..
Så när jag stod i vimmlet och dansade kände jag hur någon rörde vid mig, jag tänkte inte så mycket på det eftersom att det hänt ungefär fyrtioelva gånger innan. Men sen kände jag att min väska var så lätt, och mobilen var borta. 
Jag konfronterade killen som just hade rört mig, kände i alla fickor och han reagerade så konstigt så jag är nästan säker på att det var han som tog den. Hade någon kommit fram och taffsat på mig sådär så hade jag slagit till personen. Men han gjorde nått telefontecken å babbla nått på sitt språk så jag fattade ingenting. Vakterna gick med mig och letade efter killen sen, men han hade ju såklart redan flytt...
Det hade ju varit tröstande med en liten sympatikram från den otroligt fina vakten...
Hur som helst, den mobilen ser vi aldrig mer, fick ut nästan allt på försäkringen eftersom att telefonen var så ny, och så har vi spärrat hela telefonen och den ska alltså vara obrukbar, så skitungen vann inget förutom möjligtvis en arg kund som köpt en mobil som senare visade sig vara obrukbar.  Karma. 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: