Hilda Eriksson

2016-06-08
14:35:53

Studentdagen


Ställde alarmet på 04.30 för att vakna till liv, äta frukost och klä på mig. Jag är ju en person som kollapsar både mentalt och fysiskt utan frukost direkt på morgonen haha. Så det fick helt enkelt  bli lite frukost innan champangefrukosten. 


06 var det champangefrukost hemma hos Mathilda som hade dukat upp med frukt, nutella, smoothie och frallor.  




Och självfallet bubbel!


08 blev vi upphämtade av Blå tåget för att ta oss till skolan. 

Vi var lite tidiga så chauffören körde några varv runt staden och vi väckte väl alla hus med våra tutor. Upp och hoppa!


Vi gick tillsammans med vår bästa lärare till Kompassen där det var elever som sjöng, vi sjöng och sedan frågade rektorn Var är mössan?  Varpå alla svarade Hääär är mössan! Sedan sade rektorn Mössan på! och vi alla satte på oss mössorna. Detta kommer nog att vara mitt favoritminne från denna dag, det var en alldeles speciell känsla av ren och skär lycka. 


Efter det var det dags för fotografering. Jag ser ut som en liten fluglort i hörnet men men. 

Lunch med klassen och världens sötaste och bästa Hanna, vår lärare, klassföreståndare och min mentor.  Kärleksförklaringar utbyttes i hast och hon talade om att hon älskar oss haha. Världens mysigaste Hannis. 

12, Uppställning för studenttåg och vandra genom staden. Här var allt ganska stelt för Willes släkt stod några meter bort och jag visste inte riktigt om jag skulle vinka, gå fram och säga hej eller bara notera att dom fanns där, så jag var väldigt obekväm haha. 
Det var väldigt varmt att gå i solen, men underbart att vädret var så fantastiskt. Tyckte lite synd om alla killar i mörka kostymer som säkerligen svettades mer än vad lättklädda jag gjorde. 
Jag fick min skylt från min familj, massa blommor och gosedjur kring halsen av gud vet vilka och därefter var det att ta sig till vännerna och flaket. 
 

Tiden på flaket var verkligen hur kul som helst. Kände inte igen mig i min egen stad för allt var så annorlunda, alla andra var så glada, jag var så glad, å ja allt var bara så himla roligt. Svårt att förklara. 
Snodde ful snapchatbild från syster

Åkte hem i pappas finbil tillsammans med en väldigt saknad vän. Folk tutade och vinkade och Ws släktingar fotade mig när jag åkte förbi. 
På vägen hem såg jag en annan filur på väg hem och jag undrade vafan var det där för mupp som såg så sjukt reetard ut. Han såg ut som en långhårig sovande häst. Så var det Wille haha! Vi skrattade så galet mycket åt det när vi kom hem.


Hemma väntade självaste kocken med grillarna tända. Vår Sommargranne är föredetta kock och erbjöd sig att hjälpa till på min mottagning så det kändes superskönt att kunna gå å lägga sig och sova i 30 minuter och sedan komma ner till en tallrik med mat. 


Fick öppna många fina presenter och de flesta skrattade åt att jag sagt att jag inte ville ha nån jävla kastrull. Så ingen kastrull låg i paketen, härligt. 
Jag vill att mitt framtida hem ska vara enhetligt så att få ett fat i den färgen, i den modellen från det märket osv skulle göra mig sjukt stressad haha. 
Skönt att mina nära vet och förstår sig på min särklassiga personlighet. 


Glad över att äntligen igen få träffa Fina Lina. 


Vid 20 tiden drog jag mig från hemmet och alla gäster, vilket kändes fett snålt när alla hade kommit ju haha. 
Klassen träffades hemma hos Nattis och där blev vi kvar tills vi drog vidare till Brasseriet. 

Så fruktansvärt hemsk bild på mig


På Brasse spenderade jag 95% av tiden helt lost bland alla människor. Livet blir lätt så när man är jag. Det var armbågar i fejjan var tredje sekund haha. Men kul var det ändå. Utomhus kunde man åtminstonde andas så där hängde jag väl resterande tid, träffade på Wille och vi hade faktiskt en trevlig pratstund. Det var länge sedan vi pratade så som då.  Så det var roligt! 

Vid 02 stängde Brasse och vi skjutsade Wille och en enormt gråtandes David till nån efterfest och mamma och jag bara skrattade åt den gråtande ynklingen. Jag försökte klappa honom på benet och hålla honom i handen men Det var bara för sorgligt att hans klass inte skulle vara en klass längre. 

Sedan sov jag hela nästa dag och vaknade till liv igen på söndagen! 
Studentdagen är verkligen en utav de bättre dagarna i mitt liv, men jag skulle inte säga att det är den bästa som så många jag känner sagt. Det beror nog helt på vad man värdesätter. Jag har haft så sjukt lyckliga dagar i mitt liv som jag värdesätter mer. Men jävlar va roligt det var ändå. 
Kommentarer:
2016-06-08 @ 16:15:46
#1: Inez

Så underbara bilder!! :D

2016-06-08 @ 21:48:44

Åh så underbart, kul att få se! Stort grattis till studenten!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: