Hilda Eriksson

2016-05-09
22:12:39

Två härliga killar och en solig dag i Stockholm



Hej! 
Idag var jag alltså i Stockholm för att leta kläder nu till vår och sommar. 
Haha. Jag hittade inte ett enda sommarplagg jag tyckte om och som dessutom fanns i min storlek. Trisst, får köra svarta jeans under sommarhalvåret med och variera med klänningar haha. 
Jag tycker faktiskt inte att det är snyggt med tajta jeanshorts, det drar ner en outfit på en gång, och min rumpa får inte längre plats i mina gamla shorts. 

Jag kom inte tomhänt hem efter dagen hur som helst. Jag hittade lite som jag gärna unnade mig. 

Mitt första köp var denna lilla kubiska låda i glas och metallram, från H&M home för 149kr som jag ska plantera en blomma i. 

Dekorationsstenar från blomsteraffären, minns ej vad den heter... Tänkte dekorera planteringen med de. Dessa köpte jag faktiskt här i Enköping på vägen hem men jag ska lämna tillbaks dom. Vem *** köper småsten?  





Åh. Denna underbara bygellösa men ändå vadderade bh från Hollister. 160kr tror jag att den kostade. Hur skön som helst, tänker att jag kan ha den till en högmidjad kjol eller bara under tröjor som en vanlig, skön bh. 

Killen i kassan frågade om jag tänkte betala med kort, ja svarade jag. Gött! Svarade han. Jag bara tittade på honom å sen garvade jag och han ba "Ja jag vet faktiskt inte varför jag sa sådär" 
Så jag lättade upp stämningen med att påpeka hur stelt de var att han sa så haha. Sedan skrattade vi ihop innan jag tackade för mig. 



En epilator från Elgiganten, 499kr. 
Tänker att detta faktiskt måste vara både miljövänligare och billigare på lång sikt än att ständigt underhålla med rakhyvlar och raklödder för både ben och armhålor. Ont gör det men man vänjer sig. 

Det var faktiskt riktigt roligt när jag köpte epilatorn, som för er som inte vet är en liten maskin som drar bort hårstråna från området där man önskar. 
Mamma tyckte att jag skulle fråga en tjej i kassan om vilken produkt jag skulle välja, då epilatorer normativt ses som en vara för kvinnor. Men tjejen i kassan var upptagen så jag frågade på skämt killen i kassan om han epilerat sina ben någon gång. Varpå han svarade lite motvilligt att han epilerat både rygg, armhålor och ben förr haha. Härlig kille! 

Sedan köpte jag faktiskt en stickad tröja, jag kunde inte låta bli. Jag har dock glömt att fotografera den så den får komma på bild senare. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: