Hilda Eriksson

2016-09-03
20:10:30

Första dagen

Igår ringde mobilen 06.50 och undrade om jag kunde jobba ute i Lillkyrka förskola 07.30. Visst sa jag. Fick ta en flygande frukost och skynda mig som tusan.
Det var alltså min första dag igår som vikarie på förskola. Det var både roligt och helt hemskt, klockan 14 var jag genomslut och beredd att säga upp mig. Haha!
Men det var också mysigt att känna en liten pojkhand treva sig in i min hand när jag stod ute och tittade på alla barn som lekte. Och hur någon drar i mina höfter för att få komma upp i famnen och mysa lite.
Mindre roligt att behöva följa med barn på toaletten eftersom att dom flesta inte kan reda sig själva i det rummet än...
Slutade 17.00 och begav mig hemåt, tillbaka till livet vid 20 och träffade tjejerna innan vi drog ut, hemma igen vid 05 hehe.
Kan avslöja att jag sovit hela dagen idag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: